hürriyet

7 Nisan 2015 Salı

sonunda :)

Bu sıralar okuma hızımdaki düşüşle birlikte kitapları yorumla hızımda düştü. Baktım ki yorumlamadığım 6 kitap var bende tek postta yorumlayayım dedim. Hadi bakalım mart boyunca okuduğum diğer kitaplara:



SIĞINAK/ S.L. LEWİS
Orijinal Adı: Don’t Stand So Close
Kahve Yayınları- 335 syf.
Sığınak psikolojik gerilim diye satılan bir kitap. Ancak ben gerilimde psikolojik bir durumda göremedim. Kurgusu, anlatımı basit sıradan bir kitaptı. Çevirisi kötü ve birçok da yazı yanlışı mevcuttu. Kahve yayınlarından ilk kez bir kitap okudum sanırım bundan sonra bu yayınevine temkinli yaklaşıcam. Konusu bir klinik psikolog arkadaş bir travma yaşıyor. Kitapta bu travmanın öncesi,sonrası ve kiminle olduğu bilinmeyen bir seansın olduğu 3 farklı zaman dilimi anlatılıyor.
Puanım:2


LABİRENT: ALEV DENEYLERİ/ JAMES DASHNER
Orijinal Adı: The Scorch Trials
Pegasus-397 syf.
Thomas ve kayranlıların macerası devam ediyor. Serinin 2 kitabı olan bu kitapta aksiyon ve heyecan artarak devam ediyor. Her bir gizem aralanırken sanki yeni gizemlere de gebe gibi. 3. Kitabı ve serinin 2. Filmini merakla bekliyorum.
Puanım:4


GÜLÜMSE ANILARA/ CAMİLLE NOE PAGAN
Orijinal Adı: The Art of Forgetting
Arkadya-360 syf.
En yakın arkadaşınız hafızasını kaybeder ve artık bambaşka biri gibi olsa ne yapardınız. Bu kitapta hem bir dostluğun sınanışını hem de kahramanımızın hem aile içinde hem de işindeki çatışmalar ve sonrasına şahit oluyoruz. İnsanın kendinden de çok şey bulacağı sıcacık bir kitap. Tavsiye ederim.
Puanım:5


KAFAMDA BİR TUHAFLIK/ ORHAN PAMUK
YKY- 477 syf.
Kafamda Bir Tuhaflık kitap ağacı  mart kitabımızdı. Biraz gecikmeli olarak (epey J))) bitirebildim. Orhan Pamuk 2003 te Kar isimli kitabını okumuştum. 2003 den beri okumadığım bir yazardı. Tahmin edersiniz ki ermeni meselesiyle alakalı. Ama zaman içinde çok yazar okudum ve bunların içinde Türkleri yeren de olmuştur ermeni meselesini her iki tarafa açısından yazanda her ne kadar sinir olduğum konular olsa da her görüşü dinlemeyi severim. Bu nedenle kitap ağacında da bu kitap seçilince neden okumayayım dedim. Ancak Orhan pamuğun anlatımı okuyanlar bilir biraz ağırdır hele ki bu kitabında o kadar ayrıntılara yer vermiş ki bazı bölümlerde sıkıldım. Kitap genel itibariyle güzel farklı anlatılmış. Mevlüt isimli bir bozacının ve ailesinin hayatının hikayeleştirildiği bu kitap da dönemin güncel ve siyasi olaylarından da bahsediliyor. Pamuk değişik bir biçimde de yer yer kahramanları okuyucuyla konuşturmuş aslına bakarsanız en çok o kısımları sevdim sanırım, kahramanın ağzından duygularını ve hikayesini okumak daha keyifliydi. Eğer Orhan Pamuk okumayı düşünüyorsanız ve içide biraz tarihi bilgi olsun diyorsanız bu kitap size göre olabilir.
Puanım: 4


KÖRDÜĞÜM/ CALİA READ
Orijinal Adı: Unravel
Yabancı-332 syf.
Bir hüsrandır bazı kitaplar..
Şarkı sözü gibi oldu. Bu kitabı kitapoburları sayfasında görüp merak etmiştim. Arka kapak yazısı ve kapak resmide merakımı körüklemişti ama boşunaymış, heveslerim kursağımda kaldı. Çok sıradan sıkıcı bir kitaptı okumaya değmediğini düşündüğüm nadir kitaplardan oldu kendisi.. sonu başından belli türünün bile ne olduğunu kestiremediğim bir kitap. Nasıl o kadar övdü kızlar bu kitabı anlamadım sanırım bende sorun var..
Puanım: 2


KURALSIZ/ VERONİCAA ROTH
Orijinal Adı: Insurgent
Artemis-507 syf.
Uyumsuz serisinin ikinci kitabı Kuralsız ilk kitaba göre daha çok sevdiğim ve seriden daha umutlu hale geldiğim kitap oldu. Tris, Dört ve fedakarların bir kısmı Dostluk yerleşkesine sığınıyorlar. Kime güvenmeli, ne yapmalı, hangisi doğru bakalım daha neler olacak. Kitabın sonu itibariyle biraz labirent serisine benzettiğimi söylemek istiyorum başlarda birçok kişi açlık oyunlarına benzetmişti.
Puanım:4


Şimdilik bu kadar okunacak çok kitap var.. okuma hızımın düştüğü bu günlerde bir motivasyona ihtiyacım var bakalım 18 inde başlayacak olan İzmir Kitap Fuarı mutlaka bu etki yapacaktır. Heyecanlı bekleyişimiz sürüyor. Bu esnada okumu hızımı toparlar amacıyla Simon Beccett Kemiklerin Şifresi ne başladım. Hoşçakalın JJ İyi okumalar..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder