hürriyet

4 Nisan 2014 Cuma

bahar okuma şenliği #3




Evett bir hayal kırıklığıda Uçurtma Avcısıyla bir kült olan Khaled Hosseini den. Hala okuduklarımı hatırlayınca içim ürperir. Aynı tadı Bin muhteşem Güneş te bulamamış olsamda oda fena sayılmazdı ancak Ve Dağlar Yankılandı da aynı tat tutku yoktu. Başlarda çok hoşuma gitmişti keşke öyle devam etseydi. Sayfaları çevirirken her sayfada peri ve hasanı düşündüm, onlarla ilgili bilgi kırıntıları aradım ve  kendimi başka karakterlerin geçmişi ve psikolojik profillerini okurken buldum. Oysa sadece peri ve hasanın hikayesine yer verilseydi benim için bir ikinci Uçurtma Avcısı olacaktı. Tamam belki yazar  kendini tekrar etmiş olacaktı ama her yazarın sonuçta kendi tarzı vardır ve bu benim için hiç sorun olmazdı açıkçası. Ayrıca çok fazla karaktere boğulmuştu kitap ve bir bütünlük yoktu hikaye kitabı olarak okunabilir belki. Şunu söylemeden geçemicem karakterler minicik te olsa bağlantılara sahip ve ilk karakterlerimizin başına ne geldiğini bu ara karakter gibi görünen başlı başına karakterlerden bilgi kırıntıları alabiliyoruz. ama peri ve hasan özellikle hasan beni çok etkiledi sadece onların hikayesini okumak istedim ve bu yüzden kitap benim için çok yavan kaldı yine de seni seviyorum ve okumya devam edicem Khaled Hosseini.( adının nasıl okunduğunuda öğrenmiştim bu arada halit hüseyni bilmeyenler için dipnot olsun dedim :) )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder