hürriyet

6 Mayıs 2015 Çarşamba

KIZIL YÜKSELİŞ



KIZIL YÜKSELİŞ- KIZIL İSYAN/PİERCE BROWN
PEGASUS-445 SYF
ÖZGÜN ADI: RED RİSİNG


İngilizceden çeviren: Selim İleri
Türü: Distopya- Bilimkurgu
Goodreads puanı: 4.18
Amazon Puanı: 4.5

Kızıl Yükseliş, 2014 Goodreads okur ödüllerinde En İyi Çıkış Yapan Yazar ödülünü almış ve bir üçlemenin ilk kitabı veee kitabın film haklarını da Universal stüdyoları almış. Pierce Brown un yaratığı bu dünyayı okumak çok keyifliydi filmini de sabırsızlıkla bekliyorum. Açlık Oyunları malum bu türde çığır açmıştı ama Kızıl Yükseliş sanırım onu geçecek ben bu ilk kitabı çok beğendim. umarım serinin devam kitapları da iyi devam eder ve en kısa zamanda Türkçe basılır. evet yeni kahramanımız  Darrow la tanışın. o bir Kızıl, 16 yaşında (her zamanki gibi peh :( ) ve en düşük renk yani toplumun en alt tabakası ve madenlerde helyum 3 çıkararak Mars I diğer renklere hazırladıklarını zannediyorlar. oysa renkler çoktan gelmiş ve onlar köle misali Altınlara hizmet ediyorlar. toplu çeşitli renklerle groplandırılmış diğer serilerdende hatırlarsanız açlık oyunlarında 13 mıntıka, uyumsuz serisinde 5 grup vardı vs. Kızıl Yükseliş tede renkler var, ve herkes ona göre görevlendirilmiş. şimdi Darrow a bir amaç veriyorlar ama gençliğinde verdiği heyecanla öfkesini kontrol altına alabilecek mi? gücünün sınırı ne ? oda bilmiyor ama bildiği tek şey bu uğurda her şeyi yapabilir. kitabın ana fikri itibariyle bana yer yer Bulut Atlasını hatırlattı, nitekim bu filmi izlediğimde uzun süre etkisinde kalmıştım, Somni ve arkadaşlarının nasıl köleleştirildiğini ve safkanlara kayıtsız hizmet ettiklerini. bu kitapta da aynı duyguları hissettim bizde de renklerimiz yok belki ama meslek ırk dil o kadar çok şekilde aslında köleyiz ki bu aklıma geldikçe çok huzursuz oluyorum. neyse çok duygusallaşmayalım :) ben okuyun derim.

puanım:5 

Altını Çizdiklerim:

"Gri askerler düzeni ve hiyerarşiye itaati sağlıyorlar. Beyazlar onların adaletini yerine getiriyorlar ve onların felsefesini vaaz ediyorlardı. Pembeler zevk köleleriydiler ve üstünRenklerin evinde hizmet veriyorlardı. Gümüşler lojistik ve ekonomiden sorumluydu. Sarılar tıp ve bilim alanında çalışıyorlardı. Bakırlar bürokrasiyi yönetiyordu. Her renk bir amaca hizmet ediyordu. Her Renk, Altınları destekliyordu." syd 94

" Yani hayat, bütün bunlar.. Neden bize bunu yaptırmaları gerekiyor? Neden bize köleleriymişiz gibi davranıyorlar?"   "Güç." syf 110

".. Kitleler kıskançtır! Bütün insanların eşit olması ne kadar da güzel bir hayal! Ama eşit değiliz!" syf 150

vee 2. ve 3. kitap 

         

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder