hürriyet

2 Ağustos 2014 Cumartesi

ANİMASYONLAR


Epeydir izlediğim animasyonlar hakkında bir yazı yazmak istiyordum çünkü animasyon filimler gerçekten son zamanlarda çok başarılı projelerde bulundu.. Buz Devri, Şhrek ve Neşeli Ayaklar benim favorilerimdi ve farklı animasyonlar denemek istiyordum ve birkaçı gerçekten muhteşemdi işte bazıları: 



Malefiz 3 boyutlu ve Anjelina Jolie olduğu için izlemek istediğim bir filimdi ve açıkçası fantastiğe daha yakın duruyordu. filme giderken ne konusuna nede yorumlara baktım.. film ilerledikçe masal tanıdık geldi ve meğerse Uyuyan Güzel e farklı bir bakış açısından bakıyorduk.. Uyuyan Güzel 1697 yılında Grimm Kardeşler tarafında yazılmış ve Disney tarafından 1959 (Sleeping Beauty) yılında animasyon filmi çekilmiş.. bende- yine- disney yapımı Malefizi izledikten sonra 1959 yapımı animasyonu yeniden izledim ve gerçekten Malefizi bir kere daha beğendim.. Uyuyan Güzel birde kötü denilen taraftan bakmak güzeldi..



                                             1959 yapımı flimden ve 2014 malefiz



Evvet Frozen çok beğendiğim diğer animasyon. Frozen aynı zamanda müzikal tarzda yapılmış.. müziklerini çok beğendiğimi belirtmeliyim zaten Oscar ödülünü de aldığında çok merak etmiştim.. Frozen da aslında malefiz gibi bildiğimiz bir masal Karlar Kraliçesi hakkında ama çok komik çok eğlenceli olmuş Anna ve Kardan Adam çok komikti.. müziğini dinlemenizi tavsiye ederim..tık tık


Karlar Kraliçesi Frozeni izlemek isterken yanlışlıkla izlediğimiz bir animasyondu bildiğimiz klasik masaldı ve sıkıldık tabiii..


Brave de yine çok beğendiğim ve güldüğüm filimlerden biri oldu.. Merida çok yetenekli bir okçudur Kral babası onu erkek gibi yetiştirir ama Meridanın annesi bu durumdan rahatsızdır, onun bir prenses gibi davranmasınıistemektedir, bu nedenle Merida ve annesi hiç anlaşamaz..... ve komik ve bazen hüzünlü sahnelerle film bizi kendine bağlarr.. Disney bu işi biliyor arkadaş..


veee Crood lar.. başta belirteyim pek animasyon izlemeyen eşim bile çok beğendi  Croodlar başta buz Devrinin ilkçağ versiyonu -çakması- diye izlemek istemedim ama dijitürk habire gözümüze sokunca izleyelim bari dedik ve niye geç bırakmışım diye kızdım kendime . evet buz devrini andırıyor ve onun kadar güzel. Yaşadıkları mağara bir deprem sonrasında yerle bir olduktan sonra, Crood'lar yuvaları olan bu kanyondan taşınmak zorunda kalırlar ve ailenin babası Grug'ın önderliğinde bir yolculuğa çıkarlar. Barınabilecekleri yeni bir yer bulmanın ümidiyle ilerleyen Crood'lar bu yolculuk esnasında sıra dışı maceralarla örülü ve daha önce bilmedikleri esrarengiz bir dünyayla karşılaşırlar. Bu yeni dünyada doğa bambaşkadır... ve yine ebeyn-genç çatışması. burdada baba-kız.. çok güldüm çok eğlendim.. 2.si gelsin diye sabırsızlıkla bekliyorum ama 2018 gibi bir yazı var sinemalar.com da çok üzüldüm gerçekten.. umarım o kadar uzatmazlar.. 

Epic (Doğal Kahramanlar) değişik güzel bir animasyondu.. Buz Devri ve Rio’nun yaratıcılarından bir animasyon.. Fantastik bir dünyada geçen sıra dışı hikaye savaşın bir tarafı doğayı ayakta tutma çabası içindeyken diğer taraf o dünyayı yok etmeye çalışmaktadır. Genç bir kız kendini bir anda bu büyülü evrende bulur ve dünyalarını kurtarmak için canla başla çalışan inançlı ve komik savaşçılarla dolu bir orduya katılır...Alice Harikalar Diyarındayı anımsatmıştı başta bana ama daha güzel izlenebilecek bir animasyon.

                                      
Monster Universty yine Disney den güzel bir animasyon Sevimli Canavarlar Üniversitede.. Mike ve Sulley’nin farklılıkları aşarak nasıl en yakın dostlar olduklarına dair kapıları açıyor. izlenir ..... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder